دوستان عزيز سلام . همانطور كه پيشتر از اين به شما گفته بودم بعد از شش سال وقتي كه مطمئن شدم مي توانم در راه تربيت و آموزش فاطمه نقش مفيدي را ايفا كنم ، وبلاگ زيباترين دختر سندروم داون دنيا را براي ثبت خاطرات فاطمه و انتقال تجربيات ، راه اندازي نمودم . حالا نيز بعد از سپري شدن دوره مهد كودك ، فاطمه از مهر امسال وارد پيش دبستاني شده كه من هم صبر كردم تا بعد از اينكه از حضور و همكاري و آموزش پذيري فاطمه در كنار بچه هاي عادي مطمئن شدم ، اين خبر را در وب منعكس نمايم . الان دو هفته از پيش دبستاني فاطمه مي گذرد كه خدا را شكر فاطمه به خوبي با مربي و هم كلاسيهايش ارتباط كاملا عادي مثل ساير بچه ها برقرار كرده و هيچ كس حتي اولياء ساير دانش آموزان نه تنها چيز غير عادي در فاطمه نمي بينند كه هيچ ، حتي او را مودب تر از ساير بچه ها مي دانند . خدا را شكر . البته ذكر اين نكته لازمه كه قبل از شروع كلاسها ، من و همسر فداكار و مهربانم جلسه اي را با مربي پيش دبستاني برگزار كرده و در خصوص وضعيت آموزشي و رفتاري فاطمه و بچه هاي داون اطلاعاتي را در اختيار ايشان قرار داديم . البته گفتني است كه فاطمه در طول هفته در كلاسهاي گفتار و كاردرماني ذهني و بازي درماني و كلاس رفع اختلالات يادگيري شركت مي كنه و بنابراين تمام وقت سرگرم يادگيريه . يادم مي آيد كه خيلي وقت پيش آقاي پيله ور به من گفته بود كه آموزش بچه هاي داون خيلي هزينه دارد . حالا به خوبي معني حرف ايشان را در مي يابم . البته جز اين هم چاره اي نيست . قطعا كارشناسان آموزش استثنايي براي آموزش و رفع اختلالات يادگيري در بچه هاي سندروم داون ، توانايي هايي دارند كه لازم است خانواده ها از كلاسها و تجربيات آنها بهره ببرند . به زودي همين فردا يا پس فردا عكسهاي فاطمه در مدرسه را با لباس مدرسه براي شما به نمايش خواهم گذاشت . خواهش مي كنم باور كنيد كه تنها هدف من از اين كار و بيان اين مطالب ، تنها و تنها روشن نمودن بارقه اميد در دل خانواده هايي است كه به تازگي صاحب فرزند داون شده اند تا آنها ياس و نااميدي را كنار گذاشته و با تحمل سختيها و البته صبر و شكيبايي ، كمر همت به تربيت و آموزش فرشته داون خود بپردازند .
ما را در سایت زيباترين دختر سندرم داون دنيا دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 26